Jätte dåliga nyheter!

Det har tyvärr hänt dåliga nyheter! Igår kväll komma mamma in i mitt rum och berättade att Nalle blivit sjukt het/snabb att knappt Elin (ägaren) orkar rida, han är i en period där han är lite galen och ägarna vill inte att jag rider fall jag skulle komma till skada.

Så nu den här terminen tror jag att jag tyvärr inte få sitta upp på min vita springare...

Visst det här är jätte tråkigt för mig men så snälla som ägarna är så får jag rida en annan häst vid namn Krumi, en svart islänning. Han är en sjukt mysig ponny, red honom lite förut. Ser fram emot de faktiskt!


Kommer sakna dig, hoppas nu bara på de bästa!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men om han ska stå på vila/promeneras nu ett halvår typ så kommer han bli ännu mer het/snabb/pigg ju? Han behöver bara ridas igenom ordentligt och det beteendet kan bero på vädret. Vissa hästar reagerar på blåst och kallt. Min medryttarhäst reagerade på omväxlingen mellan höst till vinter och han blev jätte het. Han försökte smita ifrån mig på marken och försökte bita mig. Han försökte dessutom rycka tyglarna ifrån mig när jag satt på honom. Nalles beteende kan bero på vädret eller att han behöver ridas igenom ordentligt. Det blir ju lite knäppt om han ska stå på vila eller bara promeneras om ens det går.

2012-01-17 @ 13:15:07
URL: http://allroundfotografer.blogg.se/
Postat av: Josefine

Alexandra: Jag antar att hon menar att ägarna inte vill att Julia rider ifall hon skulle komma till skada, men ägarna kommer rida. Så som jag fattar det som ska han inte vila eller promeneras, men Julia ska inte rida!

2012-01-17 @ 21:42:00
URL: http://dressageworld.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej, såg kommentarerna här ovan! Det är jag som äger Nalle, det är sant att han har blivit väldigt pigg nu men det är så han ska vara under tävlingsperioden. Han får mycket foder för att han ska vara taggad, det är meningen. Självklart ska han inte vila, jag rider honom varje dag! Men som Julia har skrivit i tidigare inlägg så har hon varit rädd, och det vore väldigt synd om hon red Nalle just nu när han är så pass taggad, om hon inte skulle klara av honom.

2012-01-18 @ 08:40:15
URL: http://elinlindqvist.blogg.se/
Postat av: Elin

Menar ju absolut inte att julia inte är duktig nog att klara av Nalle, men man vet ju aldrig vad som kan hända

2012-01-18 @ 13:10:06
URL: http://elinlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0